Garantie afhandeling
Bij Central Scooters vinden wij het belangrijk dat jij jarenlang kunt genieten van jouw scooter. Daarom is de garantietermijn bij ons minimaal 2 jaar lang. Daarnaast repareren wij bijna alle merken scooters in onze super moderne werkplaats in Oosterhout. Wil jij jouw scooter laten repareren? Wij halen jouw scooter kosteloos bij jouw thuis op.
Jij kunt extra lang genieten van jouw garantietermijn als jij je scooter laat onderhouden door Central Scooters. Jij kunt altijd jouw scooter bij ons brengen of wij halen jouw scooter kosteloos bij jouw thuis op met onze haal- en brengservice.
Wil jij een een serviceaanvraag indienen?
- Vul ons contactformulier in
- Neem telefonisch contact met ons op via
0162-453 880- Of stuur een mail naar
info@centralscooters.nlGarantietermijn
Voor alle artikelen die jij bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie houdt in dat een product datgene is of moet doen wat de consument in alle redelijkheid mag verwachten. De garantie dekt de reparatie en het vervangen van de defecte onderdelen, inclusief de daarbij horende arbeidskosten. Tevens zijn de transportkosten voor rekening van Central Scooters.
Garantievoorwaarden
Om aanspraak te maken op de garantie dien jij rekening te houden met verschillende voorwaarden:
- Je moet in het bezit zijn van het aankoopbewijs;
- Als jij aanspraak wilt maken op de volledige garantie mogen de reparatiewerkzaamheden uitsluitend uitgevoerd worden in de werkplaats van Central Scooters of een erkende dealer;
- Alle onderhoudsbeurten - volgens het onderhoudsboekje - moeten tijdig hebben plaatsgevonden;
- Het voertuig moet conform het onderhoudsschema onderhouden worden bij een erkende dealer. Als je de onderhoudsbeurten ergens anders hebt laten uitvoeren dan bij Central Scooters, moet je hiervan de facturen kunnen laten zien. Dit heeft invloed op de garantietermijn;
- Als je zelf onderdelen inbouwt of laat inbouwen, of zelf het onderhoud van het voertuig uitvoert, kan er geen beroep gedaan worden op de garantie;
- De originele onderdelen mogen niet vervangen worden door non-originele onderdelen.
De garantie dekt niet
- Normale slijtage en beschadiging veroorzaakt door het gebruik van het voertuig, zijnde geen materiaal- of constructiefout, zijn als dusdanig niet gedekt door de garantie: de vervanging van binnen- en buitenbanden, lampen, bougies, zekeringen, rubberen onderdelen, rem- en frictiedelen, alle keerringen, remschijven of trommels, riemen, filters, accu’s, kettingen, tandwielen, wielspaken en niet genoemde slijtagegevoelige delen;
- Onderhoudswerkzaamheden, zoals: olie verversen, afstellen, reiniging en spanningen bijstellen.
- Reparaties van schade die veroorzaakt is door het gebruik van andere brandstoffen dan de brandstof geschikt/voorgeschreven voor het betreffende voertuig;
- Verergering van de schade door voortgezet gebruik van het voertuig bij een defect of probleem;
- Schade die opzettelijk is toegebracht door de begunstigde/eigenaar;
- Op plastic onderdelen of kuipdelen wordt enkel garantie verleend als er constructiefouten of fabricagefouten worden geconstateerd voor de aflevering van het nieuwe voertuig aan de klant;
- Corrosie of oxidatie van het oppervlak van het chassis, schroeven, uitlaat en alle overige behandelde of onbehandelde onderdelen.
- De 12V startaccu’s worden gedekt voor een periode van 1 maand, op voorwaarde dat er minstens 100 km met het voertuig is gereden. Voor het behoud van de accu adviseren wij een druppellader.
- Reparaties aan schade die voortvloeit uit nalatigheid, verkeerd gebruik of het niet naleven van de aanwijzingen in de gebruikershandleiding;
- Reparaties aan geluiden en trillingen die geen enkele invloed hebben op de betrouwbaarheid, veiligheid en het weggedrag van het voertuig worden niet gedekt door de garantie;
- Aanvullende onderdelen of aanpassingen die niet door Central Scooters gemonteerd of gerealiseerd zijn, bijvoorbeeld opvoer CDI of ECU, alarmen, radio, lampen enzovoort;
- Op plastic onderdelen of kuipdelen wordt enkel garantie verleend als er constructiefouten of fabricagefouten worden geconstateerd voor de aflevering van het nieuwe voertuig aan de klant.
De accu's van elektrische voertuigen
Indien accu's niet correct gebruikt worden, kan dit de levensduur van een accu verkleinen of voor defecten zorgen. Ga daarom zorgvuldig met de accu om. Hiervoor kun jij de volgende adviezen gebruiken:
- Laad de accu minimaal één keer per maand op.
- Een accu kan door zelfontlading langzaam leeglopen. Het opladen van een accu kun je het beste binnenshuis doen.
- Voor een lange levensduur van een accu; blijf de accu gebruiken. Ook in de winter.
- En vergeet niet: laad de accu op tijd op.
Garantie bij diepteontlading
Er geldt geen garantie als de accu kapot gaat wegens diepteontlading. Diepontlading vindt plaats als een lege accu – door rijden of door het leeglopen bij stilstand – niet direct wordt opgeladen. Ook de rij-afstand, prestaties en het uithoudingsvermogen van de accu zijn gedekt door de garantie.
Wettelijke rechten EU
In de landen van de Europese Unie wordt de consument beschermd via de wettelijke rechten, zoals de nationale regelgeving. Onderhavige contractuele garantie kan deze rechten niet inbeperken.